2009年1月25日 星期日

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090128


W3 2009-01-28 (撒上28:1-29:11)

經文: 撒母耳記上 28:6 掃羅求問耶和華,耶和華卻不藉夢,或烏陵,或先知回答他。

默想: 當掃羅不遵行耶和華所吩咐的事時,耶和華便拒絕和他溝通,向他啟示。求神保守我,不要在生活中不遵行你的命令,以致於斷絕與你之間的溝通。

題目: 你對於隱多珥交鬼婦人的故事有何感想呢?

5 則留言:

  1. Saul had expelled the mediums and spiritists from the land. Yet, when he was terrified by the army of the Philistines, he turned to the witch of Endor because he did not receive any answer from God. God then revealed Saul’s miserable destiny through the medium of the witch.
    This reminds me to reflect on whether I have fulfilled my responsibilities before I see the vision. God might turn away from me if I do not solely look up to Him but turn to other means of fortune telling, which is absolutely forbidden.

    回覆刪除
  2. 大家平安

    這段經文,聽過不同的說法,似乎多認為這個被招喚上來的撒母耳是"真"的,這可能要請牧師解惑...

    還有,"這"個撒母耳為什麼說,明日掃羅及其眾子都要和他同在一處了呢?雖然是有應驗,但死後的掃羅和撒母耳是去到同一處嗎?那麼,意思是掃羅也有"得救"嗎?

    看到這個被神"不理睬"的掃羅,覺得他好可憐"何至於此"?真是一步錯,步步錯.求神憐憫我'提醒我的過犯,賜我認錯的勇氣,幫助我"及時"的改正.阿們!

    回覆刪除
  3. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    之前常聽兄姐說:『人的盡頭是 神的開始。』一直覺得這句話很美,但是今天經文看到的卻是一個曾被耶和華膏立的君王,當他走投無路的時候,他求問 神, 神卻不回答他。情急之下他違背 神也違背自己訂的律法,跑去找隱多珥交鬼婦人,問不到 神只好問死去的先知 撒母耳,結果答案卻仍是耶和華要讓他戰敗而亡。

    我感覺在這裡『神的開始』是 神會去完成祂對每個人的不同計畫,但是結果並不是人想要的結果。

    但願主憐憫我,當事情進展不是如我所願時,請您賜智慧給我,讓我仍然遵行您的話語與教導,不要任憑我也不要隨人起舞,更不要走偏了您的道路,讓我學習全然地順服您的旨意,完成您的計畫。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  4. 身陷錯誤的泥沼,要拔出雙腳,談何容易!
    大軍來擊,求問上帝,沒有任何回應---尋求交鬼的婦人,似乎是掃羅惟一可以作的。
    但,真的是這樣嗎?「人的盡頭,神的起頭。」回到神的面前,那是起頭。背對神,那是盡頭。
    說都很容易,真正面對時,還真難啊!在亞瑪力人的事上,掃羅沒有聽神的話。我又何嘗乖乖地聽上帝的話?但神憐憫的本性,卻總是原諒我這個哭哭啼啼,來他面前想認錯,又說不出話來的孩子。
    掃羅可憐!!真的,一個被神揀選、被聖靈充滿、在以色列中高人一等…。最後卻走上這條路…真令人婉惜。

    回覆刪除
  5. Dear YiTing, Peng An,
    King Saul was desparate to such a degree that he decided to do something against his previous order to get guidance from deceased Samuel. We should be careful when we became desparate to still cling to our Lord.

    Dear JBC, Peng An,
    Yeah, there were two interpretations about what actually happened at this incidence. Before we decided to accept either interpretation, we must be careful not to fall into the trap of circular logic. [ Your conclusion was just a restatement of your presumption]
    OT would presume that all dead souls would be gathered into an interim place named sheol.
    You might try to browse the following wikipedia on sheol,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sheol

    Dear Mou, Peng An,
    Yeah, I would concur with your notion that at our desparation we should ask God to help us making the correct choice...

    Dear YuZe, Peng An,
    Yeah, David committed sin against God, too. But he chose to cling to Yahweh, even facing God's judgment.

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言