2009年4月20日 星期一

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090424


W5 2009-04-24 (耶31:1-31:40)

經文: 耶利米書 31:3
古時(或作:從遠方)耶和華向以色列(原文作我)顯現,說:我以永遠的愛愛你,因此我以慈愛吸引你。

默想: 親愛的主!你向以色列民是以永遠的愛來愛他們,用慈愛來吸引他們。求主也將這樣的愛賞賜給我,好讓我這一生快跑來跟隨你。

題目: 以色列人被擄歸回時,會有那些現象出現呢?

4 則留言:

  1. God is our refuge and strength. When the Israelites were just released, they might have felt a great sense of insecurity and disbelief in their salvation. So God conveyed the following messages to them:

    (Jer 31:2) “The people who survive the sword will find favor in the desert…”
    (Jer 31:4) “I will build you up again and you will be rebuilt, O Virgin Israel.
    And again you will plant vineyards on the hills of Samaria; the farmers will plant them and enjoy their fruit.”
    (Jer 31: 13) ”…I will turn their mourning into gladness; I will give them comfort and joy instead of sorrow.”
    (Jer 31: 17) “So there is hope of your future,…”

    That’s why we can always have peace in mind with our total dependence on Him.

    回覆刪除
  2. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    我覺得『以色列人被擄歸回』和『浪子回頭』的故事有點像,當人蒙受了拯救的恩典,生命就經歷了極大的轉變,便不再任憑己意而行,如同上帝的應許:『我要照他們懇求的引導他們,使他們在河水旁走正直的路,在其上不致絆跌』。不管和什麼人相處都充滿喜樂,無論遇到什麼事情都有盼望,正如耶和華所說:『年少的、年老的,也必一同歡樂;因為我要使他們的悲哀變為歡喜,並要安慰他們,使他們的愁煩轉為快樂。』

    感謝主,您用您的鞭痕來拯救我,好讓我能得著平安與喜樂,也不再被許多事物所奴役,引導我走正路,讓我的生命能被更新,讓我的將來充滿盼望。

    阿們。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  3. 大家平安

    讀這段經文時,會感覺無奈,因為這不是以色列最後一次被神拯救,總還是落入"蒙拯救-得罪神-蒙拯救-得罪神..."的循環,但真正重要的還是神不捨棄的愛,一次又一次的饒恕與贖回.

    "耶和華說:以法蓮是我的愛子嗎?是可喜悅的孩子嗎?我每逢責備他,仍深顧念他..."31:20

    親愛的主阿,求你幫助我,不要輕看你的救恩,更不要一再地"揮霍"你的饒恕,阿們!

    回覆刪除
  4. Dear All, Peng An,
    After return, there would be a total renewal of the relationship between Israel and Yahweh.
    The faithful lovingkindness [hesed] of Yahweh would renew the relationship...
    I would agree with JBC's feeling that Israel might still become unfaithful in the future...

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言