2009年5月10日 星期日

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090511


W1 2009-05-11 (出29:1-29:46)

出埃及記 29:46 他們必知道我是耶和華他們的神,是將他們從埃及地領出來的,為要住在他們中間。我是耶和華他們的神。

默想: 感謝主的恩典,你不只是把我從罪惡為奴之地拯救釋放出來,讓我的靈得以自由,成為我的救主。你還願意與我同住,在我每天生活中,成為我的神,作我生命的主宰。感謝主的恩典
`
題目:大祭司在就任聖職時,所必須獻上的幾種祭,有何屬靈意義呢?

5 則留言:

  1. The priests were consecrated as the medium between God and the Israelites and each ritual seems to have entailed its spiritual meaning.

    贖罪祭(29:14) a sin offering: Through the burning of the bull, men could be saved from their sins.
    火祭(29:17) a burnt offering: A ram was slaughtered and offered to God. Due to its pleasing aroma, God’s glory was thus revealed.
    搖祭(29:24-26) a wave offering: Aaron and his sons could share the offering to God.
    舉祭(29:28) fellowship offering: There would be regular share from the Israelites for Aaron and his sons to appreciate their contribution.

    The sinned could not approach God directly. That’s why God consecrated priests. Regarding the rituals of offerings, God explained in such a detailed way to avoid discrepancies in religious beliefs. Besides, He wanted the Israelites to know how seriously He took the relationship with them.

    回覆刪除
  2. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    謝謝 Yi-Ting 姐的分享,我的感想是一個重要職務的就任是必須要有正式的儀式,就像是總統就職時總不能穿著隨便,也不能便宜行事。所以,耶和華十分看重祭司的職位,大祭司要任職時必須獻祭,先為人的罪來認罪做贖罪祭,再把全羊燒盡做火祭來獻上馨香得神喜悅,接著手拿起獻祭的羔羊做搖祭和舉祭來彰顯羔羊的榮耀。

    我想,或許 神在揀選祂的僕人來做服事時,也是透過認罪悔改和完全的奉獻來彰顯 神的榮耀吧。

    親愛的主,請您憐憫我,我承認我在工作和生活上仍有許多不好的習慣,甚至有時在言語上或是思想上做出您不喜悅的事,我要為這些過錯悔改,也請您將聖靈放在我心裡做工,讓我在言行舉止上能蒙您喜悅,讓我明白奉獻的意義,也樂意奉獻,在您豐盛的慈愛中能彰顯您的榮耀。

    阿們。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  3. 大家平安

    "那搖祭的胸和舉祭的腿,就是承接聖職所搖的、所舉的,是歸亞倫和他兒子的。這些你都要成為聖,作亞倫和他子孫從以色列人中永遠所得的分,因為是舉祭。"29:27-28

    利未人沒有分得土地,但神要以色列人供應他們,這也是"互相服侍"的好榜樣.

    回覆刪除
  4. 有罪的人要在神的面前供職,就需要有犧牲,為人贖罪。並且要用祭牲的血潔淨祭司全身、祭司的服飾、以及會幕所有的一切。
    因為神說『這要在耶和華面前、會幕門口,作你們世世代代常獻的燔祭。我要在那裡與你們相會,和你們說話。我要在那裡與以色列人相會,會幕就因我的榮耀成為聖。我要使會幕和壇成聖,也要使亞倫和他的兒子成聖,給我供祭司的職份。』
    各樣的獻祭或許各有它的意義,不過神所吩咐的這一切,也都是因為,神要與以色列人說,神要與以色列人同行,神要住在以色列人中間。但神的聖潔的、是忌邪的,如果服事他的人不是潔淨的,就會死,所以就需要立下這些獻祭的儀式。

    回覆刪除
  5. Dear all, Peng An,
    The bull was for sin offering (Ex 29:14), the priest should put their hands on its head before sacrifice, symbolizing confessing their sins would need a sacrifice to receive forgiveness from God.
    The ram was for burnt offering, symbolizing their complete and total offering of their lives to serve God. The wave offering and the heave offering were provided to be enjoyed by the priest, symoblizing God's providence and care for the priests.

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言