2010年9月20日 星期一

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 100924

Blood, Fire and Smoke

 W5  2010-09-24 (珥2:18-3:21)
 

經文: 約珥書 2:27 你們必知道我是在以色列中間,又知道我是耶和華你們的神;在我以外並無別神。我的百姓必永遠不至羞愧。

默想: 親愛的主啊!求你也讓我確實知道,並且肯定我與你的關係。讓我真的成為你的百姓,以耶和華為我的神,以致於不論遭遇何事,必不致於羞愧。

題目:你對於約珥書2章28-32節的有關末世的預言有什麼感想呢?

3 則留言:

  1. The Lord used to pour out His Spirit merely on kings or prophets, but in this prophesy, anyone who calls on the name of the Lord will be saved.

    This gives hope to those who’d like to receive grace and to repent. They will be among survivors whom the Lord calls; otherwise, they will perish with those who turn away from Him.

    回覆刪除
  2. 大家平安

    關於末世預言的經文,我總覺得很困難,因為不知道是地理上的錫安山、耶路撒冷,或是該按靈義解讀。但,無論如何「到那時候,凡求告耶和華名的就必得救」(2:32)是神對我們的應許,即便福音朋友無法馬上決定信主,但總要讓他們知道可以「求告主」。

    回覆刪除
  3. Dear All, Peng An,

    That day will be a V-day (Victory day) to win the war with Satan. The people believed God will be saved and the other people believed Satan will be erased. However, "who is the believer of God" and "who is the believer of Satan" is identified by God. May Lord help me have the power to work for Lord and not surrender to the world.

    Stephen

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言