2009年7月5日 星期日

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090709


W4 2009-07-09 (詩76:1-77:20)

經文: 詩篇 76:10
人的忿怒要成全你的榮美;人的餘怒,你要禁止。

默想:
親愛的主啊!人的怒氣,豈能成就神的義呢?雅各書1:20說,因為人的怒氣並不成就神的義。但是,在此詩篇中亞薩卻說,人的忿怒要成全你的榮美。主耶穌在耶路撒冷聖殿所發的忿怒,是否就是屬於這一類的怒氣呢?但是,神不喜悅我們長期懷怒,以弗所書4章26節勸我們,生氣卻不要犯罪;不可含怒到日落。求主保守我,在忿怒的處理上,能學會適可而直,也盼望能成全你的榮美。

題目:
詩人亞薩在患難之中如何禱告來得到安慰與盼望呢?

4 則留言:

  1. 大家平安

    亞撒:
    1.向神發聲呼求
    2.不住地舉手禱告
    3.想念神(不同於第5點)
    4.提說(宣告)耶和華所行的
    5.思想神的經營,默念神的作為

    感謝神,讓我們可以由亞撒的禱告中學習如何"轉念",得到安慰與盼望。

    回覆刪除
  2. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    謝謝 JBC 姐的分享,我想神是信實的,如同祂所應許:『必不叫你們受試探過於所能受的;在受試探的時候,總要給你們開一條出路,叫你們能忍受得住。』

    之前看到一則故事覺得很令人安慰,願和兄姐們分享:

    在二次世界大戰期間,猶太人被德國人囚禁、凌虐,囚犯每天都面對死亡的威脅。其中有一個牢房牆上有位猶太人寫一首詩:

    雖然我看不見亮光,但我相信仍然有太陽;
    雖然我嚐不到愛心,但我仍然相信有愛。
    雖然我觸摸不到上主,但我仍然相信祂。
    因為我有盼望,因為我有盼望。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  3. Asaph turned to God for courage when he was restless (Ps 77:4). His restlessness was derived from his doubts about God (77:7-9). But from verses 13-20, “I” doesn’t occur anymore. He switched his attention from thinking about himself to praising and worshiping God. For example, “You’re the God who performs miracles…”(7:14).

    When Asaph didn’t doubt the pureness and solicitude of God, his anxiety disappeared. Thus, when we pray to God, God wants us to focus our attention on Him, instead of on ourselves.

    回覆刪除
  4. Dear all, Peng An,
    I liked the sharing of YiTing, that the poet Asaph changed his attention focus from himself to the Lord.
    I liketd JBC's summary findings on Asaph's way of prayer, and the conclusion about 轉念, which I would translate as transformation of perspectives...
    I liked the poem quoted by Mou, which was writen by the Jews in the concentration camp. Hope was a very precious gift from God, especially during the darkest days of our lives. May the Lord grant us hope no matter what situation we were in...

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言