2009年7月10日 星期五

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090713


W1 2009-07-13 (出40:1-40:38)

經文: 出埃及記 40:32
他們進會幕或就近壇的時候,便都洗濯,是照耶和華所吩咐他的。

默想::
在整個製造會幕、設立會幕、祭司服飾,每一個細節,摩西都遵照耶和華所吩咐的,仔細的交待以色列人。以色列人也很認真且確實的照著去做。如此,就能蒙上帝的悅納與祝福。


題目:
以色列人完全遵照耶和華所吩咐摩西的細節去製造與設立會幕,你對此有何感想?

4 則留言:

  1. 大家平安

    我們平日對待心所愛的人時,有好多的「我以為」,我以為你喜歡這個、我以為你要去那裡...我以為你喜歡我這樣對你。

    神給了以色列人極大的恩典-鉅細靡遺地告訴他們「神要他們如何建造會幕」,這些工匠必須放下自己的審美觀、自己的設計,以神的藍圖、盡人所能,蓋好神所要(合神心意)的會幕。

    求神幫助我,不管是自己熟悉或不熟悉的事物,都能在「開工前」耐心地等候神的指示,在「施工中」尋求神一步一步的引導與保護,在「完工時」歸榮耀給神、獻給神使用。阿們!

    有時教兒子做一些事時,他會把我的手撥開、照他的意思做,這時我會等...等他搞砸,他不用開口,只要一個眼神,我就會教他。我想,我也常常把神的手撥開、搞砸,最終...神還是出手救我。

    想,如果一開始就聽從神的指示不就好了?然而,常在我裡頭發動的罪性,讓我不見得能「全程」遵行主旨意,所以...有時神忍耐、允許我搞砸事情,是為了讓我更謙卑吧!(希望這不致成為我成事不足的藉口 )

    按照神的意思、做好神所託付的事-"是照耶和華所吩咐他的"、"是照耶和華所吩咐他的"、"是照耶和華所吩咐他的"...深願我日常生活所行都"是照耶和華所吩咐他的",求主幫助。

    回覆刪除
  2. Moses set up the Tabernacle just as the Lord commanded him. The importance of obedience can be seen in the following verses:

    “…you may increase greatly in a land flowing with milk and honey,….” (De 6:3).
    “…then the Lord your God will keep his covenant of love with you,…” (De 7:12).
    “…so that you may prosper in everything you do” (De 29:9).
    “…everyone who hears these words of mine and puts them into practice is like a wise man who built his house on the rock” (Mt 7:24).
    “…if anyone keeps my word, he will never see death” (Joh 8:51).

    Yet we may get stuck in the world and its desires, so the lesson of obedience is indeed worth learning.

    回覆刪除
  3. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    謝謝 JBC 姐的分享,在這裡我想到的問題是:照著耶和華的吩咐來做和照自己心意來做,哪一個會比較快樂?

    其實,有時候我覺得是照自己意思做,剛開始會比較快樂,就像是我的女兒也和 JBC 姐的兒子一樣,很喜歡搶著自己來拆剛買來的餅乾盒,搶到盒子時很快樂,但是拆開後把餅乾散落到地上便不是很快樂了。

    最近看了蔡牧師的回應,覺得基督徒也是人,在上帝的旨意、撒旦的誘惑和自我的意識中遊走,稍有偏差便無法得到平安與喜樂。

    親愛的主,請您憐憫我,不要陷入撒旦的誘惑中,也不要任意我恣意而行,請讓我有足夠的智慧能分辨您的旨意,讓我順服您,也讓我能樂在其中。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  4. Dear all, Peng An,
    In my own theology, the tree of good and evil was very important, as it represented God's special grace toward humanity by granting humanity the privilege of the freedom of choice.
    The true freedom of choice would allow human to make wrong choice and to suffer the consequence. But God seemed to love human so much that He decided to send his only begotten son Jesus to bear the consequence, so as to give humanity a second chance of the freedom of choice. This second privilage was about whether to receive Jesus Christ as our Savior and the Lord of our lives.
    Usually people would be easier to receive Jesus Christ as their Savior who had died for their sins on the cross. But people would be tougher to receive Jesus Christ as the Lord of their daily lives...
    This was not the negation of the freedom of choice, but the loving response of the redeemed believers to use their second chance of the freedom of choice to chose to obey Jesus Christ to the most details...

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言