2009年6月28日 星期日

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090702


W4 2009-07-02 (詩74:1-75:10)

經文: 詩篇 74:1
(亞薩的訓誨詩)神啊,你為何永遠丟棄我們呢?你為何向你草場的羊發怒,如煙冒出呢?

默想:
親愛的主啊!當我行惡而得到你的懲戒與審判時,讓我不停止對你的呼求。就像亞薩所作的詩一樣。不停的求主施恩憐憫、息怒赦免,好讓我得以回轉歸向神,並且再度得到神的保守與恩典。

題目:
詩篇75篇好像是詩人亞薩與耶和華之間的親密對話,你對此對話有何感想呢?

4 則留言:

  1. While waiting for God’s intervention, we tend to be impatient (Ps 74: 10-18). But chapter 75 tells us that God would choose the appointed time and judge uprightly. The arrogant and the wicked all have to drink the foaming wine mixed with spices to its very dregs (Ps 75: 8).

    Now that it is God who determines whom to exalt, we should pray to God to make us the righteous. It’s because in the end the horns of all the wicked will be cut off while those of the righteous will be lifted up (Ps 75: 10).

    We need to persevere so that when we have done the will of God, we will receive what He has promised (Heb 10:36).

    回覆刪除
  2. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    之前我岳母曾經問我:『為什麼你要每個禮拜天都要去教會做禮拜?隔壁的劉媽媽也是基督徒,她也沒有每個禮拜都去教會啊?』我想了想,告訴她:『有人搬出家後,還是會每天回家向他父親問安,但是也有人是一個月才回家一趟,不過父親還是父親,只是和小孩的關係可能有人比較親也有人比較淡吧。』

    我想能和耶和華親密對話的人,應該和神的關係也很親密吧。

    親愛的主,請您憐憫我,知道這世界要讓我與您疏遠,知道我常受這世界的試探,也知道我是多麼軟弱。但是主啊,我渴望能更認識您,請讓我能更親近您,讓我能常常經歷您的同在。

    阿們。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  3. 大家平安

    "聖所中一切雕刻的,他們現在用斧子錘子打壞了。他們用火焚燒你的聖所,褻瀆你名的居所,拆毀到地。"74:6-7 "我們不見我們的標幟,不再有先知;我們內中也沒有人知道這災禍要到幾時呢!"74:9

    對照前日所讀所羅門王的獻殿禱告,真是令人心驚!

    屬靈前輩倪柝聲曾經這樣向神說:「神,你正在重排我的前途,你也正在拆毀我的建築,...我幾乎要求你停止你手,當我覺得我已無力再受;但你是神,你怎可以讓步?求你不要讓步,等我順服。...你將車輛賜與人乘坐,你使他們從我頭上軋過;我的所有你正下手剝奪,求你留下剝奪的手給我。」

    "求你留下剝奪的手給我",求神幫助我們"儘量"不需要經過苦難就能抓住親近神的機會!

    回覆刪除
  4. Dear all, Peng An,
    Psalm 75 starts with a praise to God for His wonderful actions. Then God seemed to respond to such praise with a confirmation of His predestined judgment time. Then the poet turned to warn those who was proud and evil, not to continue in their behavioral patterns. Because on final judgment day, the judgment would be like a cup of wine that all who was proud or evil would have to drink it up to the last drop. But the poet would like to praise the ?God of righteous judgment. God seemed to respond with a conclusion that He would cut off the horn of the evil one, but to raise the horn of the righteous. This psalm looked like an intimate dialogue or chat between the poet and God.

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言