2009年8月2日 星期日

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090806


W4 2009-08-06 (詩81:1-83:18)

經文: 詩篇 81:10
我是耶和華你的神,曾把你從埃及地領上來;你要大大張口,我就給你充滿。

默想:
求主讓我常常記得過去蒙主恩典拯救,得以脫離被罪綑綁為奴的生活,經歷曠野流浪依靠嗎哪的操練,走過紅海與約旦河的信心考驗,進入迦南地從事屬靈爭戰的挑戰。求主也幫助我,不論是在那種處境,讓我對你大大張口,好讓你可以豐豐富富的充滿在我心裡。

題目:
這三首亞薩的詩歌有那些屬靈的教導呢?

4 則留言:

  1. “With one mind they plot together; they form an alliance against you…“(Ps 83:5). Nowadays, there is still an anti-God alliance. May those who haven’t known Him be willing to seek Him~ Don’t wait until God covers their faces with shame (16). It is also possible that He gives them over to their stubborn hearts to follow their own devices (Ps 81:12).

    回覆刪除
  2. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    我想,第一首詩歌告訴我們一個盡心盡力愛主的人是蒙受恩典的,只要悔改轉向上帝仍得著救贖;第二首說明了上帝的公義與憐憫,只有祂能掌握審判的權柄。第三首則是祈求神使仇敵滅亡,不要讓他們聯手來打擊我。

    這樣連起來的感覺像是當我們在蒙受恩典得著救贖之後,也應當效法上帝的公義與憐憫,不論是在物質或是心靈上都能照顧貧寒與窮乏的人,即便遭人恥笑或是辱罵,或是禱告遲遲未能應許,上帝還是與我們同在,祂會彰顯祂的榮耀。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  3. 大家平安

    比較深刻的學習是「要向神大-大-的張口」,像圖片中的雛鳥一般。

    回覆刪除
  4. Dear all, Peng An,
    For me, the three consecutive psalms looked like a trilogy of historical psalms. The first one traced the past redemption Israel experienced in the historical memory of exodus. The second one reflected upon their history of injustice against the poor and the marginalized people. The third one was crying out to Yahweh after their being exiled and deported to Assyria and Babylon.

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言