2010年6月27日 星期日

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 100701

 The Enticement of Harlot

W4  2010-07-01 (箴7:1-7:27)
 

經文: 箴言 7:3 繫在你指頭上,刻在你心版上。
 
默想: 主啊,求你幫助我,能夠對於你的誡命律例存著敬畏的心,牢記在心底,並且常放在自己的眼前。好讓我的心思意念與舉止言行,都能夠遵守你的誡命律例。
 
題目: 本段經文中的淫婦,使用那些方法來引誘少年人呢?

4 則留言:

  1. The adulteress will dress like a prostitute with crafty intent (Pr 7:10). She will act boldly by taking hold of the young man and kissing him (7:13). She will invite him to her home (7:16-18) and cunningly deal with his declination (7:19-20). With persuasive words, she will lead him astray (7:21) and snare him as if he were a bird (7:23).

    A youth who lacks judgment is inclined to be enticed (7:7). That’s why the Lord asks us to say to wisdom, “You are my sister” and to call understanding our kinsman.

    回覆刪除
  2. 大家平安

    「看哪,有一個婦人來迎接他,是妓女的打扮,有詭詐的心思。...淫婦用許多巧言誘他隨從,用諂媚的嘴逼他同行。」7:10,21

    「端莊的穿著與言行」是女士們應該有的表現,也希望男士們懂得欣賞這樣的優點。

    回覆刪除
  3. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    『因為我丈夫不在家,出門行遠路;』

    我覺得一個人要引誘另一個人犯罪,可能會先讓這個人完全失去提防,甚至讓他覺得做了這件事其實只有你知我知,不會有其他人知道。我想這樣反而是最危險的,因為當沒有人知道的時候,上帝便會介入並施行審判。

    卯同學 敬上

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言