2010年9月5日 星期日

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 100907


Handling Accurately the Words of Truth

W2  2010-09-07 (提後1:1 -2:26)
 

經文: 提摩太後書 1:5 想到你心裡無偽之信,這信是先在你外祖母羅以和你母親友尼基心裡的,我深信也在你的心裡。
 
默想: 提摩太是保羅在基督裡所生下來福音的兒子。但是,上帝也藉著提摩太的外祖母羅以以及母親友尼基那美好的信仰,傳承給提摩太。親愛的主啊!求你幫助我,也能夠有美好的信仰,傳承給我屬肉身與屬靈的兒女們。
 
題目: 根據本段經文,你認為提摩太的個性為人,可能有那些軟弱之處呢?

4 則留言:

  1. “Flee the evil desires of youth, and pursue righteousness, faith, love and peace, along with those who call on the Lord out of a pure heart” (2Ti 2:22). Paul was afraid that Timothy would go astray out of his impulse.

    Besides, Timothy had to learn to be strong in the grace that is in Christ Jesus (2:1). He might not be able to endure hardship like a good soldier of Christ Jesus, so Paul encouraged him to be faithful and to have a clear conscience (1:3).

    回覆刪除
  2. 膽怯、害羞。
    我也是這樣的人。不敢開口禱告,以前高中團契時,只要安排我帶聚會,我就會前幾天請假...。我的弟弟們也都是這樣。
    感謝上帝,在基督裡,越來越成長,個性也大方一些了。
    我想,為了服事,人生太短,就不能浪費時間在害羞嚕。求主帶領我們

    回覆刪除
  3. 大家平安

    保羅叮囑提摩太:「因為神賜給我們,不是膽怯的心,乃是剛強、仁愛、謹守的心。」(1:7)、「我兒啊,你要在基督耶穌的恩典上剛強起來。」(2:1)或許保羅認為提摩太可以更"勇敢"一些。

    回覆刪除
  4. Dear All, Peng An,

    Sometimes, the elder people like to claim he is stronger than young people. However, I think the different personalities come from different environment, but not from age. Sometimes, the elder people can have more experiences for something which can help them have courage to do it. But, it still needs more time for young people to experience it. The better way to change the weak personality is to face it, confess it and experience the change.

    Stephen

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言