2009年5月5日 星期二

三年讀經默想與題目 (草戊尚土) 090507


W4 2009-05-07 (詩61:1-63:11)

經文: 詩篇 61:7
他必永遠坐在神面前;願你預備慈愛和誠實保佑他!

默想: 親愛的主,這是何等大的祝福呢!可以永遠坐在神的面前。讓我想起馬大的妹妹馬利亞,她就是坐在主的腳前,聆聽主的教導與啟發,享受與主親近的甜美。更進一步的是,這樣與主親密甜美的互動關係,給我們帶來個性的轉變,成為一個慈愛與誠實的人。求主將這樣的恩典也賞賜給我。

題目: 大衛在遭遇眾人的攻擊時,他是如何反應呢?

5 則留言:

  1. When David was in the Desert of Judah, he earnestly sought God. He said, “…my soul thirsts for you, my body longs for you… (Ps 63:1)”

    Only with God’s help can our wishes be fulfilled, yet most of the time I get restless and impatient unlike David who could find rest in God alone (Ps 62:1). At the competitive age, I still cannot take my eye off wealth, status, and rights. No wonder I’m afraid God won’t reward me according to what I have done.

    Since I have done so little, I really need to think about what is worth pursuing in my life.

    回覆刪除
  2. 大家平安

    "我的心默默無聲,專等候神"62:1
    "我的心哪,你當默默無聲,專等候神"62:5

    想像那個畫面,大衛躲避追殺,"恐懼'憤怒'謀算反擊"都要停止,"默默無聲'專等候神"...

    這功課甚難,然而大衛由靜默當中,所由神那兒領受的安息與力量,又是何等寶貴,求神幫助我,時時記得"救恩和盼望由祢而來,祢是我的磐石'拯救與高臺,我必不動搖",阿們!

    回覆刪除
  3. 上帝成為避難所:倚靠上帝,上帝是自己的磐石、拯救、高臺。尤其要將一切感受帶到上帝面前、傾心吐意,並自己的榮耀只在上帝!不在其他

    回覆刪除
  4. 草戊尚土 牧師和各位俱樂部的兄姐,平安:

    大衛在遭遇眾人的攻擊時,他並沒有立刻咒詛或是還擊對方,而是默默無聲,專心等候 神,因為盼望是從祂而來。

    我想,這裡的問題是要等候多久?許多基督徒在苦難中也不禁要問:『主啊,這還要多久?』但是,我想這個答案似乎是放在上帝的計畫中,可能很短,也可能很長,不過都有祂奇妙的安排吧。

    親愛的主,求您讓我在等候您時給我更大的信心,不要因為時間逝去而開始懷疑,讓我能變得剛強,專心一致的等候您。

    阿們。

    卯同學 敬上

    回覆刪除
  5. Dear all, Peng An,
    According the scripture, when David was persecuted, he would cry out to the Lord (Ps 61:1), ask for God's protection (Ps 61:3), vow to the Lord (Ps 61:5), praise God (Ps 61:8), be silent and wait (Ps 62:1), pour out his heart before God (Ps 62:8), recite God's words (Ps 62:11), thirst for God (Ps 63:1), worship God in the temple (Ps 63:2), remember God while in bed (Ps 63:5)....

    回覆刪除

不想用 facebook 留言者 請在這裡留言
有需要蔡牧師回應者 也請在這裡留言